2010. május 27.

Májusi varrományok

Mindjárt vége a hónapnak és még egy sort sem írtam a májusról. Az április végét úgy zártam, hogy elromlott a varrógépem. Kicsit kiakadtam mert nem tudom megérteni hogy egy méregdrága gép miért romlik el a jótállás lejárta után 3 hónappal. Gép nélkül félember vagyok (varrásügyileg legalábbis). Szoktam mondani, hogy én nem tudok varrni, csak a gépem tud. Mikor elkezdtem a foltvarrást akkor kaptam, nemigen varrtam még más géppel. Kivéve amíg tanulgattam, de eléggé szenvedtem Anyum régi jó gépével (pedig az is jó gép csak elég béna vagyok hozzá). Végül megcsinálta a szerelő, de múlt héten újból előjött ugyanaz a probléma így megint géptelen vagyok....és nagyon szomorú.

Azért sikerült pár dolgot varrnom.
Kivégeztem pár UFO-t. (Természetesen megint táska :-))

Táskákkal nagyon hadilábon állok amúgy. Sosem értettem miért kell egy nőnek x db táska?! Aztán elkezdtem foltvarrni és egy idő után azt láttam hogy mindenki táskákat varr, köztük én is. Persze a legtöbbet nem fejezem be, mert már a szabás után rájövök hogy nem szeretem a táskákat, ebből adódóan a varrása sem csigáz fel túlságosan. Az ismerőseim egyébként jókat szoktak derülni rajtam, mert rendszerint zsebrevágom az irataimat, kulcsot és a napszemcsit és már indulok is. Táska egy szál sincs nálam. Ha mégis akkor a jó öreg szürke-rózsaszín pakolósom amit már vagy 3 éve varrtam.

Gina csíktechnikája már a fehérvári tali óta izgatta a fantáziámat, most ezt is kipróbáltam:

A technika maga nagyon tetszik, gyorsan megy és öröm varrni, mert nem nagyon lehet elrontani.

Kétféle variációt csináltam és sokat tanultam belőle. Pl. azt hogy a próbadarabhoz sem árt normális anyagokat válogatni hátha tetszik a végeredmény és használni is szeretném. Én csak leemeltem pár "nem tudom mire lesz jó" anyagot a polcról így a végeredményt nem tudom használni mert nagyon nem jönnek be ezek a színek.

A másik dolog hogy ha még1x megvarrom akkor biztos nem selyemmolinóval kezdek, mert nyúlik mint a rétestészta.

Azért én ezt a két kis takarót megvarrom két babatakarónak, nehogy bekerüljön az ufók közé és benevezem Gina anyagfaló játékára, mert befalt pár csíkot a "nem tudom mire lesz jó" anyagokból.
Köszönöm Gina hogy megmutattad a technikát, szerintem fogok még próbálkozni vele.

A többi varrományomról is készítettem egy kollázst, hogy egy csokorban legyenek.

A Zsuzsibabás kistáska egy 6 éves kislánynak készült. A recepteskönyv Ildikónak aki szuperfinom csodaszép tortacsodákat alkot. A pick-pack mobiltartók pedig azért....mert kérték hogy legyen kicsit nagyobb mint a múltkori hogy beleférjen a mobiltelefon.


8 megjegyzés:

Julcsi írta...

Ne viccelj! Éppen nézegettem a takarót és tisztára olyan, mintha valami antik darab lenne. Nehogy ne fejezd be!
Esetleg ha nagyon nem vagy kibékülve vele, néhány színes jojó vagy rátét itt-ott és neked is jobban fog tetszeni.

Csandi írta...

Nagyon szépeket alkottál már megint:) Kár lenne a takaróért, ha UFO-ként végezné.

Andy kuckója írta...

Köszi lányok a bíztatást. Mivel két különböző mintájú takaró lett, gondoltam bekeretezem őket, úgy lesz belőle két baby takaró. Már csak baby kell akiknek elajándékozhatom. :-)

F.Gina írta...

Örülök, hogy tetszik a technika :))
Szerintem kedves, finom darabok lettek.
Ha hagynád kicsit pihenni, utána benevezhetnéd Ildihez is, befejezett UFO-nak :))

Edina írta...

Örülök, hogy ide találtam hozzád, nagyon szépek a munkáid! A táskáid fantasztikusak, a takaród is nagyon tetszik! :)

Andy kuckója írta...

Szia Gina,
Amilyen lassan végzek a varrományaimmal, biztos hogy jövő hónap elejéig el fog tartani a készrevarrás.:-)


Edina,Isten hozott!
Én is örülök hogy rámtaláltál. KÖszönöm a dícsérő szavakat. Én már jártam Nálad, csak nem szoktam kommentelni (tudom rossz szokás).
Te is szépeket alkotsz. Az alapokat szerintem ugyanott tanultuk mindketten.

Juhizs írta...

Ezt nem írhattad komolyan... annyi, de annyi szép Andy által varrott táskát láttam már Tatabányán, és mindig megcsodáltam őket :-)

Andy kuckója írta...

Szia Zsu,
Tényleg nem hordok táskát! Varrni azért szoktam és köszönöm hogy megcsodálod. Amiket varrok azokat csak úgy adom ki egyébként a kezemből ahogy én azt elvárom magamtól. (Anyukám ki is akad mindíg hogy képes vagyok szétbontani 3xis ha kell:-)) De egyfajtából nem szeretek sokat varrni mert egy idő után nagyon unom és egyre lassabban készülnek el. (mint ezek is a maguk 1 évükkel)