2009. december 18.

Egy újabb meglepetés..


Magyar nevei: pozsgafa, majomfa, japánfa


Közismert növény, érdekes megjelenése és igénytelensége miatt sokan nevelik és szeretik, olyanok is akik pozsgás növényekkel különben nem foglalkoznak. Talán azért is van olyan sok népi neve, nemcsak magyarul, hanem más nyelveken is. A "pozsgafa" elnevezés teljesen helytálló viszont ki tudja honnan ered a "majomfa" név, a "japánfa" pedig teljesen félrevezető, mivel a távol-kelethez semmi köze, kivéve hogy esetleg ott is közkedvelt. Dél-Afrikából származik, Kelet-Kaplandtól, északra Kwa-Zulu Natal-ig terjed. A természetben sziklás domboldalakon található, Aloe, Euphorbia, egyéb Crassula fajok társaságában.

Ami a gondozást illeti, legnagyobb problémája a virágzás. Van akinél rendszeresen virágzik, van akinél soha.......


Az én növényem kb 10-15 éves és soha nem virágzott még.....egészen mostanáig. Ilyen helyes kis fehér virágokat hozott.

4 megjegyzés:

Juhizs írta...

Döbbenetes, soha nem tudtam, hogy létezik virágja - köszönöm, hogy megmutattad :-)

Silerika írta...

Milyen kedves virágja van! Nekem is van egy picike hajtásnyi, akkor várhatóan 15 év múlva virágozhat is?? :o)

Mehike írta...

Nekem is volt ilyen kis fám.Még soha nem láttam virágozni.Nagyon szép.
Amúgy ha látnálak biztos tudnám ki vagy:-)Csanakon voltunk jó páran és én minden évben nyáron is megtalálható vagyok ott amikor a Ti 3 napos táborotok van.
Ja ,és Kv-ra is sokan járnak:-))

Andy kuckója írta...

Én sem tudtam sokáig, hogy virágzik. Tavaly Anyuék vendégségben voltak, ahol egy embernagyságú "fácska" volt ami tele volt virágokkal. Ekkor tudtuk meg hogy virágzik, de nem gondoltam hogy az enyém is fog hamarosan.

Erika,
Kitartás, biztos egyszer a tiéd is virágba borul majd. Mióta nyáron a szabadban tartom a növényeimet, télen azok is virágoznak amik még sosem hoztak virágot. Ha teheted esetleg próbáld meg Te is.

Méhike,
Remélem jövőre eljutok végre a Ti csoportotok KV-jára, esetleg a táborba is, mert 2 éve készülök, de eddig mindíg közbejött valami más program.