2018. augusztus 21.

Kiskertemben batáta

Nagyon szeretjük az édesburgonyát és évek óta foglalkoztat hogyan lehetne kicsi kertemben is termeszteni néhány tövet. Sok helyen látom hogy dísznövényként van jelen a kertben és sok évvel ezelőtt én is ültettem egy kis lógó kaspóba, de akkor csak a levelével díszített, gumót nem sikerült kiszednem alóla nyár végére. Tavasszal azonban szembejött egy hirdetés a közösségi oldalon, miszerint edesburgonya.bio palántáival és útmutatásával biztos sikert lehet elérni édesburgonya termesztésben. Szeretek kísérletezni a kiskertemben így mindjárt  rendeltem is pár tucat palántát, ami nagyon precíz csomagolásban, ültetési időben meg is érkezett.

Az útmutatás szerint bakhátra kell ültetni és fóliával takarni hogy ne száradjon ki. Lelkesedésem az van, de szabad földterület sajnos nincs így én a dézsás megoldás mellett döntöttem. A dézsákba különböző minőségű földet tettem és minden nagyobb méretű cserepembe került egy vagy esetleg több palánta. (az óriás barna cserépbe 5 db palánta került. Kisebbekbe 1, 2, vagy 3 db) 

Kertünk földje fekete homokos. Volt ami tisztán ebbe került, volt amit kevertem zsákos marhatrágyával. Volt itthon pár ikeás palántázó készletem abba is került pár tő a fekete kerti földdel elkevert kókuszrostba. 

A batáta érési ideje 90-100 nap. Ez idő alatt melegre, napra és sok vízre van szüksége. Ezekből idén egyáltalán nem volt hiány, igaz én is szeretek locsolni, de az égiek is besegítettek azért jócskán. A növények szépen nőttek, még virágokat is hoztak, tényleg szépek dísznövénynek is, de én azért kíváncsian vártam mi lesz a földben az érési idő végén. 


























Május 29-én ültettem és tegnap úgy döntöttem megnézek egy növényt mi lehet alatta. Egy kókuszrostba ültetett növénykét szedtem ki, ami alatt több kisebb és nagyobb gumót találtam. Nem mondom hogy csúcstermés, de hatalmas öröm volt látni mi lett a kis növénykémből. 






Megpucolva közel 1 kg batáta, amit sütve jóízűen el is fogyasztottunk a grill húsok mellé.   
A betakarításig még van 2 hét, addig hagyom nőni a többieket. Szeptember elején írok majd melyik földből mennyit sikerült kiszednem.










                              








1 megjegyzés:

Csandi írta...

Szép kis termés :)